specjalistyczna pracownia

regeneracji, naprawy wtryskiwaczy i pomp common rail

Forum | POMPOWTRYSKIWACZE PASSAT B5 CENA

POMPOWTRYSKIWACZE PASSAT B5 CENA | Najczęściej zadawane pytania na forach VW dotyczą silników - awarii, objawów, żywotności, wymiany, uszczelek, przebiegów i oczywiście regeneracji pompowtryskiwacza

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Piąta generacja oferowanego przez Volkswagena przedstawiciela klasy średniej należ należy do najpopularniejszych samochodów na rynku wtórnym w Polsce, co przekłada się na dużą ilość egzemplarzy z silnikami wysokoprężnymi, często wyposażonymi w pompowtryskiwacze.

Volkswagen Passat B5 powstał na zapożyczonej od pierwszej generacji Audi A4(także oznaczonej B5) płycie i wprowadzono go do sprzedaży w 1996 roku. Samochód ten miał być godnym następcą dla bardzo dobrze ocenianej generacji B4, która okazała się być niezwykle trwałym modelem. Passatowi B5 przyszło konkurować z takimi przedstawicielami segmentu D jak Citroen Xantia, Opel Vectra, Peugeot 406, Renault Laguna, Mazda 626, Toyota Avensis czy Ford Mondeo. Piąta generacja Passata starała się być pojazdem tak neutralnym, jak to tylko możliwe, dzięki czemu zyskał on równie wielu fanów co przeciwników. Nie można mu jednak odmówić funkcjonalności i ergonomii, a także dobrych właściwości jezdnych, które zawdzięcza zastosowaniu wielowahaczowego zawieszenia przedniej osi, zapożyczonego wraz z płytą podłogową od Audi A4.

Przy Passacie B5 zrezygnowano z nazewnictwa Syncro dla układu AWD produkcji Volkswagena, nazwa została zmieniona na 4Motion. Był to napęd opcjonalny dla silników wysokoprężnych oraz benzynowych o pojemności powyżej 1800cm3, zaś dla widlastego sześciocylindrowca o pojemności 2.8L 4Motion było standardem. W 2000 roku Volkswagen postanowił przeprowadzić face lifting, który polegał przede wszystkim na delikatnym odświeżeniu sylwetki auta i jego wnętrza. Passat poliftowy dostał oznaczenie B5FL, a także kilka nowych jednostek napędowych, dzięki czemu poszerzyła się gama silników zasilanych pompowtryskiwaczami: 1.9TDI o kodach AVB, AJM i ATJ dla starszej wersji oraz 1.9TDI oznaczone AVB, AWX, AVF i 2.0TDI z kodem BGW dla nowszej.

Co dawały Passatowi piątej generacji montowane w nim pompowtryskiwacze? Przede wszystkim zmniejszały zużycie oleju napędowego i poprawiały jednocześnie osiągi silników VW, co spowodowane było optymalnym ciśnieniem rozpylenia dawki paliwa w komorze spalania, wynoszącym 2000bar i znacznie poprawiającym wydajność i efektywność pracy silnika. Dzięki wykorzystaniu pompowtryskiwaczy Passat B5 mógł być zalewany gorszej jakości paliwem i mimo to był zdolny osiągać przebiegi rzędu 500 tysięcy kilometrów bez potrzeby ingerencji w układ zasilania jednostki napędowej, co do dzisiaj jest jego dużą zaletą, obniżającą znacznie koszty eksploatacji tego samochodu. Niestety pompowtryskiwacze do Passata B5 i B5FL nie należą do najtańszych cena elementów, jakie można znaleźć pod maską tego samochodu, co w przypadku wystąpienia awarii układu zasilania PD może spowodować ogromne koszty serwisu, jeżeli użytkownik zdecyduje się na wymianę urządzeń na nowe. Alternatywą godną polecenia jest regeneracja tych urządzeń, której ceny są zdecydowanie niższe niż zakup fabrycznie nowych pompowtryskiwaczy Boscha do Passata piątej generacji, jednocześnie zapewnia ona (pod warunkiem przeprowadzenia regeneracji w profesjonalnym serwisie Bosch Diesel Service - Pawlik) porównywalne parametry naprawianego i nowego układu PD.

Dołącz do grona zadowolonych Klientów!

telefon: 601 856-277

ul. KEN 20
37-450 Stalowa Wola
województwo podkarpackie

pompy common rail

Roczna gwarancja
bez limitu kilometrów